SEO optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike (Google, Bing in ostali)
Kaj je SEO optimizacija?
SEO optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike (Search Engine Optimization, s kratico: SEO) je umetnost in hkrati znanost o tem, kako prepričati spletne iskalnike, da določeno spletno stran uvrstijo visoko na organsko spreminjajočem se seznamu rezultatov spletnega iskanja. Visok položaj vaših strani v rezultatih iskanj seveda pomeni velik obisk strani.
Vsak spletni iskalnik želi svojim uporabnikom ponuditi uporabne in relevantne vsebine. Če mu to ne uspeva, začne njegova priljubljenost padati, hkrati z njo pa tudi dohodki iz oglaševanja. Spletni iskalniki zato nenehno preračunavajo in vrednotijo svežino in kakovost vsebine spletnih strani, ki jih obiščejo.
Da bi lahko učinkovito nastopali na trgu, morate spletnim iskalnikom dokazati, da ima vaša spletna stran odlične vsebine z določeno dodano vrednostjo. Časi »Divjega zahoda« na področju optimizacije spletnih strani so nepreklicno minili – pa tudi s kupovanjem spletnih povezav več ne morete čudežno izboljšati svoje uvrstitve med zadetki iskanja.
Kljub temu pa so storitve optimizacije spletnih strani še vedno aktualne. Zato nam dovolite, da vam z najsodobnejšimi pristopi k SEO pomagamo izboljšati in ohranjati uvrstitev med zadetki iskanja, da bo vaš spletni nastop še bolj uspešen.
Raziskava ključnih besed ali fraz – »Keyword research«
Vsaka optimizacija spletnega mesta se prične z raziskavo ključnih fraz. Po sestanku s stranko, v katerem se seznanimo z njihovo dejavnostjo in ciljno skupino, se posvetimo določanju tistih vrst ključnih besed, ki bi jih na spletu iskala njihova ciljna skupina. Nato sestavimo glavni seznam ključnih besed in ga predstavimo stranki. Ko ga ta odobri, začnemo iskati priložnosti, kako povezati ključne besede z vsebinami. To opravimo že ob samem načrtovanju projekta, saj lahko vpliva na odločitev, katere spletne strani bodo vključene na glavni strani.
Ko je vaša spletna stran že pretežno dokončana in se bliža njena objava, iskalne fraze z glavnega seznama primerjamo s ključnimi stranmi na sami spletni strani ter začnemo z dejansko optimizacijo.
Na osnovi fraz, ki jih bodo iskali uporabniki iz ciljne skupine, skrbno sestavimo oznake vsebine in naslove strani. Prav tako SEO-iziramo vsebino vseh strani in poskrbimo, da vsebujejo iskane fraze – to pa naredimo na naraven način, brez natlačenih ključnih besed. Vsekakor je ob pisanju vsebin treba misliti predvsem na ljudi, ne na spletne brskalnike.
Nabor ključnih fraz ima še eno zelo koristno lastnost. Z razkritjem iskalnih navad uporabnikov razkrije tudi informacije glede povpraševanja. Dober SEO strokovnjak je lahko tudi odličen svetovalec glede vaše trenutne ali bodoče ponudbo storitev ali izdelkov.
ON SITE in OFF SITE SEO
SEO optimizacijo se deli na dejavnosti, ki se izvajajo na samem spletnem mestu (On site) in dejavnosti, ki se dogajajo zunaj spletnega mesta (Off site). On site SEO optimizacija vsebuje:
- strukturiranje spletnega mesta,
- urejanje meta podatkov,
- spremljanje in odpravljanje možnih napak v programiranju strani,
- spremljanje indeksiranja strani,
- grajenje notranje povezanosti strani,
- uporaba »sitemaps« - načrtov spletnega mesta,
- ustvarjanje ali svetovanje glede vsebine strani,
- spremljanje ustrezne hitrosti strani,
- spremljanje ustreznosti strani za uporabo na mobilnikih.
Pri spremljanju splošnega stanja spletnega mesta in specifičnih dogajanj na njem so nam v primeru iskalnika Google v veliko pomoč njihova orodja – Google analytics, Search console, Pagespeed insights in druga. Z njimi med drugim pridobivamo informacije o obiskovalcih spletnega mesta in sledimo učinkom optimizacije.
Off site SEO vsebuje:
- grajenje mreže povezav, ki iz drugih spletnih mest vodijo do vašega,
- pisanje gostujočih spletnih dnevnikov (blogov) in člankov,
- povezovanje z drugimi oblikami spletnega trženja (npr. trženja spletne strani na družbenih omrežjih).
Vse opisane dejavnosti so najpomembnejši dejavniki, ki jih iskalniki upoštevajo pri razvrščanju ustreznih spletnih mest glede na posamezna iskanja uporabnikov. Naloga SEO strokovnjakov je tudi spremljanje razvoja, novosti in dogajanja v svetu spletnih iskalnikov.
Vsebinski marketing – »Content is king«
Ste se kdaj spraševali, zakaj ima toliko spletnih trgovin svoj spletni dnevnik (blog)? Odgovor na vprašanje se skriva v izrazu »vsebinski marketing«.
Vsebinski marketing je ena izmed osrednjih vej ali tehnik v digitalnem trženju, ki je v splošno veljavo izstrelila rek »vsebina je kralj«. Osnovni namen tovrstnega marketinga je ustvarjanje in objava dragocenih spletnih vsebin, ki pritegnejo ciljne stranke. Spletne vsebine vključujejo raznovrstna besedila, slikovni material, videoposnetke in njihove kombinacije.
Vsebine pa niso dragocene samo kadar neposredno oglašujejo izdelke ali storitve določenega podjetja. Kakovostna vsebina mora biti predvsem informativna in relevantna, saj podjetju le v tem primeru omogoča vzpostavitev in negovanje odnosa s ciljnim občinstvom. Kakovostni vsebinski marketing vzbuja zaupanje in lojalnost strank, zaradi česar je to ena od najboljših dolgoročnih naložb podjetja.
SEO članki in spletni dnevnik (ali blog)
Kaj so SEO članki?
Pri ustvarjanju besedilnih trženjskih vsebin nam je v veliko pomoč raziskava ključnih besed, ki jo izvedemo v sklopu SEO optimizacije spletnih strani. Nabor ključnih fraz, ki jih pri uporabi spletnih iskalnikov vnaša širše ciljno občinstvo, omogoča ustvarjanje natančnejšega profila potencialnih strank. Izriše jasnejšo sliko o njihovih željah, potrebah in stremljenjih. Vse pridobljene informacije je mogoče »unovčiti« pri ustvarjanju SEO člankov.
SEO članek cilja na obisk iz spletnih iskalnikov, zato že priprava pisanja vključuje izbor teme in specifičnih ključnih fraz, ki imajo visoko frekventnost iskanja. Povezava na stran z dobrim SEO člankom se bo za izbrano ključno besedo pojavila na vrhu rezultata iskanj, zaradi česar bo imela tudi velik obisk. To je ožji cilj ustvarjanja SEO člankov, ki pa širšemu namenu služijo zgolj takrat, ko bralcu ponudijo tudi lepo berljivo, informativno in relevantno vsebino. Lahko bi rekli, da SEO članek izpolni svoj namen takrat, ko zadosti potrebi stranke po iskanih informacijah oziroma ko reši njen problem.
S kakovostnimi SEO članki hkrati zvečamo pojavljanje strani v rezultatih spletnih iskanj, večamo obisk spletne strani, zadostimo potrebi po kakovostnih, relevantnih in uporabnih informacijah ter vzpostavimo dolgoročni odnos s potencialnimi strankami.
Izdelava spletnih strani z mislijo na optimizacijo
Pri izdelavi spletnih strani je razen izbire ustreznih ključnih besed treba tudi zagotoviti, da bodo Google in drugi največji spletni iskalniki lahko razumeli kodo in programiranje spletne strani. Lahko bi rekli, da je uspešna optimizacija spletnih strani odvisna tudi od tega, ali je spletni razvijalec pri njihovi izdelavi upošteval dobre prakse.
To so naša najpomembnejša načela pri postavitvi nove spletne strani in ostajajo v ospredju skozi ves projekt, saj objavljamo samo spletne strani, ki ne le upoštevajo, temveč celo presegajo trenutne tehnološke smernice.
Ko zgradba spletne strani pajkom spletnega iskalnika omogoča kar najučinkovitejše indeksiranje, jo končno objavimo na spletu in iskalnikom posredujemo zemljevid strani, da jo lahko prebrskajo in čim hitreje indeksirajo vse spremembe.
Spletno oblikovanje, optimizirano za konverzije
Vsako temeljito optimizacijo za spletne iskalnike je priporočljivo združiti tudi z optimizacijo za konverzije in s spletnim oblikovanjem, osredotočenim na uporabnost spletne strani. Le kaj nam koristi visoka uvrstitev med zadetki iskanja, če je stopnja konverzije zelo nizka?
Če uporabniki naletijo na negativno izkušnjo, se tudi hitro »odbijejo« (kliknejo nazaj na zadetke iskanja), kar spletni iskalniki lahko zaznajo in potencialno tudi upoštevajo pri določanju razvrstitve. Ne glede na to, ali konverzija za vaše podjetje pomeni spletno prodajo, novo potencialno stranko ali obisk ključne spletne strani, mora spletna stran biti optimizirana za konverzijo.
To je edini način, kako lahko spremljate donosnost svoje naložbe (s kratico: ROI), zato je tudi v našem interesu, da spremljamo in dokažemo tudi uspešne konverzije vaše spletne strani, ne le njeno uvrstitev med zadetki iskanja.
Obseg naših storitev optimizacije spletnih strani
Pri Vstopi vam nudimo vsa orodja in storitve, ki jih potrebujete za uspešno optimizacijo spletne strani:
- optimizacija na sami spletni strani;
- ustvarjanje kakovostnih SEO in ostalih trženjskih vsebin (»Copywriting);
- posredovanje spletnim iskalnikom in spletnim imenikom;
- spletna stran, zgrajena s sistemom za upravljanje spletne vsebine (content management system, s kratico: CMS), s katerim lahko tudi osebje brez posebnega tehničnega znanja kadarkoli ustvarja in ureja strani;
- spremenljive oznake spletne strani in ostali »ozadnji« programski gradniki, ki privlačijo pozornost spletnih iskalnikov;
- uporabniku prijazna programska oprema za spletne dnevnike (bloge), s katero lahko spletni strani povsem preprosto dodajate svežo vsebino;
- mesečna poročila o učinkovitosti spletne strani, uvrstitvah na spletnih iskalnikih in nenehen dostop do statistik spletne strani;
- izobraževanja o vsebinah.
Če nimate dovolj časa ali interesa, da bi se sami spopadali z optimizacijo spletne strani, lahko vse za vas uredimo mi! Z veseljem vam bomo svetovali, kako lahko v razvoj svoje nove spletne strani vključite tudi njeno optimizacijo. Pokličite nas in se dogovorite za brezplačno svetovanje še danes!
Kavbojci sodijo le v filme – negativne prakse optimizacij
Pri Vstopi d.o.o. smo trdno prepričani, da tlačenje ključnih besed na spletne strani, kupovanje povezav in podobne dvomljive taktike nikakor ne sodijo v isti koš kot pošteni postopki optimizacije spletnih strani. Takšni »kavbojski« pristopi k optimizaciji, ki vključujejo obilico spletnega smetenja, namreč kršijo pravilnike spletnih iskalnikov in skoraj nikoli ne dostavijo tistih spletnih vsebin, ki jih uporabnik pričakuje.
Žal so v preteklosti takšne metode delovale. K sreči Google in drugi veliki svetovni spletni iskalniki nenehno izboljšujejo svoje filtre za tovrsten vsebinski balast in nagrajujejo spletne strani, ki ustvarjajo in na internetu objavljajo originalne in koristne vsebine.
Pri Vstopi vam lahko pojasnimo, zakaj se je bolje izogniti skušnjavi nenaravno visokih, a hkrati kratkotrajnih uvrstitev med zadetke iskanja in je namesto tega bolje načrtovati dolgoročno ustvarjanje kakovostnih vsebin, ki vaše spletne strani ne bodo uvrstile na črni seznam.